Rob ma 20-letnie doświadczenie w doradzaniu klientom w mediach społecznościowych, kampaniach politycznych i strategiach komunikacyjnych. Rob Blackie stworzył i zrealizował strategie cyfrowe dla klientów tak różnych, jak McKinsey, Sekretarza Generalnego Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu, Unilever, McDonald’s i rządu Wielkiej Brytanii. Wykorzystanie cyfrowej technologii Roba do zmiany zachowań doprowadziło go do odwrócenia uwagi ludzi od terroryzmu, do ograniczenia palenia, zdrowego odżywiania i jazdy rowerem. Rob został również cytowany w książce The Small Big, wiodącego na świecie naukowca zajmującego się zmianami zachowań, profesora Roberta Cialdiniego.

Przed założeniem własnej firmy konsultingowej cyfrowej, Rob kierował działem społecznym w OgilvyOne UK i był szefem globalnych produktów socjalnych w Ogilvy. Wcześniej był dyrektorem generalnym regionu EMEA w Blue State Digital. Komentarze i artykuły Roba pojawiały się w Financial Times, Management Today, Accountancy Age, Campaign, PR Week, The Guardian and The Independent, New Statesman and Quillette, a także regularnie pojawiały się w BBC i innych nadawcach.