Gerard jest starszym dyrektorem biznesowym z globalnym doświadczeniem w zakresie public relations, mediów cyfrowych, mediów społecznościowych oraz marki i strategii kulturowej. Wierzy, że siłą marki jest kreowanie pozytywnego wpływu na świat. Dlatego właśnie tworzy platformy napędzane celem w imieniu wiodących marek takich jak: British Telecom, Guinness, Essity, Walkers. Przed AMV BBDO w Londynie Crichlow prowadził i założył zespół mediów społecznościowych w Drodze5 w Nowym Jorku. Przed dołączeniem do Drogi 5 pracował w R/GA w Nowym Jorku, gdzie rozwijał strategie kreacji w obszarze social media między innymi dla Nike, MasterCard, Google, McCormick i Capital One. Przed R/GA w Nowym Jorku Crichlow pracował jako pośrednik w agencji public relations Ruder Finn New York jako specjalista, reporter, autor ankiet wywierających wpływ na głosowanie, kupowania lub odwiedzania miejsc w imieniu rządu, organizacji dostarczających produkty konsumenckie oraz startupów technologicznych. W wolnym czasie Crichlow prowadzi internetowy kurs poświęcony strategii kulturalnej na lynda.com. Wykłada dla grupy dzieci, które chcą wdrożyć się w świat reklamy i dać się zauważyć mentorom wschodzących talentów.