Afonso pełni funkcję Senior Venture Builder w Bundl, ponadto jest właścicielem firmy doradczej w zakresie innowacji Saint Brand i ewangelistą przedsięwzięć korporacyjnych. Kariera Afonso obejmuje ponad 16 lat doradztwa w zakresie marketingu, projektowania i innowacji biznesowych. Początkowo ukończył komunikację wizualną na University of the Creative Arts (Wielka Brytania) i Universitat Ramon Llull (Barcelona). Afonso piastował wysokie stanowiska zarówno w firmach WPP, jak i Adidas, gdzie był szefem projektu globalnej marki na Mistrzostwa Świata 2014. Dzięki kreatywnemu doświadczeniu, zarówno jako nagrodzony praktyk, jak i kierownik zespołu, Afonso ukończył studia magisterskie na INSEAD (Francja i Singapur), aby dołączyć do LinkedIn London, gdzie pełnił kilka wyższych ról konsultingowych, w szczególności w zakresie wiodących rozwiązań API w EMEA, a także w marketingu i strategii medialnej dla 22 najlepszych światowych marek LinkedIn.

W 2016 roku Afonso zaczął wykorzystywać swoje doświadczenie jako doradca ds. Start-upów, co doprowadziło go do objęcia stanowiska dyrektora ds. Partnerstwa biznesowego w Airfinity w Wielkiej Brytanii, a dziś Venture Builder w Belgii, a dokładniej budowania start-upów w firmach korporacyjnych za pomocą specjalnie opracowanych ram, aby wyprzedzić innych i zdobyć nowe źródła przychodów. Afonso jest doświadczonym mówcą oraz mentorem w Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii. Ma prawdziwie międzynarodowe doświadczenie – Afonso pracował i mieszkał dotychczas w dziewięciu różnych krajach.